Vaccinerad, fit for training och inga hål i tänderna

Morgonen har spenderats på sjukhuset, där jag började på infektionskliniken för vaccinering mot hepatit a och b. Egentligen finns inga krav när man ska åka till Grekland men vi tog det säkra före det osäkra. När jag var där passade mamma på att säga att alla hennes patienter som skadat sig i Grekland kom hem med resistenta bakterier, eftersom att man länge överanvänt antibiotika där. Jahapp.

Efter att vaccinationen var klar (aj, but I'm a big grrrl now :P) gick vi vidare till mammas avdelning så att hon skulle kunna undersöka mig och skriva ett intyg som säger att jag är frisk nog att träna, man behöver tydligen sådana för att kunna träna på grekiska gym.

Slutligen gick jag till min tandläkare, dvs min far, som kollade mina tänder. och eftersom att jag aldrig äter något sött (HAHA) hade jag klarat mig utan hål även denna gång. Mycket naajs!

Nu återstår bara den andra hepatit-sprutan och så ska jag till optikern om nån vecka för att fixa nya linser, sedan är min kropp redo för avfärd!

(Och så hade jag ju tänkt fixa utväxten, men det kanske inte räknas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0