Tentaplugg, tentaplugg, tentaplugg

Här sitter jag och äter en underbart god lunchsallad med bland annat mozarella, soltorkade tomater och avokado. Det blev en tidig lunch idag eftersom att jag fick psykbryt på läsandet. Jag har delat in varje timme i tre block á 20 minuter, och med hjälp av tre "bokmärken" (egentligen ett sönderrivet prenumerationserbjudande. Très chic!) markerat ut 15 sidorsintervaller. Jag lyckas sålunda pula in 45 sidor per timme, vilket måste vara något slags personligt rekord vad gäller kurslitteratur. Men hur effektivt och motiverande det än är så blir man lite galen av att hetsa, särskilt idag när tiden precis räcker till till sidorna. Igår gjorde jag samma sak med ungefär hälften av en annan bok som var mer snabbläst, där hade jag åtminstone 3 minuter över för varje 15 sidor och kunde springa in på rummet och kolla datorn, göra nytt kaffe eller vad jag nu behövde för att glädja mig själv.

Men.. den här boken är lång och om jag ska lyckas förmå mig att läsa hela måste jag hålla tempo, och det gör jag bäst genom att tävla mot klockan (vissa av er vet ju att jag är något av en tävlingsmänniska, hehe). Och säg nu inget om att det är dåligt att hetsa sig genom boken, att man inte lär sig något då. För jag vet att det ultimata hade varit att läsa långsamt och föra anteckningar vid sidan om, men det hinnet jag helt enkelt inte. Och då prioriterar jag att ta mig igenom all "kurslitteratur" (detta är nämligen en ersättare till den riktiga kurslitteraturen) framför att göra mallar osv. Har jag aldrig uppmärksammats på ett juridiskt prolem tidigare är nämligen risken att jag missar det på tentan.

Jahapp hörrni, det här var den lunchrasten. Nu ska jag läsa i ett par timmar till innan jag får äta mellanmål.
(FYFAN VAD JAG LÄNGTAR TILL FREDAG)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kom igen! Det här klarar du! PUSS

2009-06-02 @ 11:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0